Dijana ser till att arbetet går smidigt både i The Point och i huset intill

Dijana ser till att arbetet går smidigt både i The Point och i huset intill

The Points närmaste granne är Quality Hotel View. Dijana Jovcic har bokstavligen ett ben i The Point och ett på hotellet. Som Guest Relations Coordinator hjälper hon till med det mesta som företagen i The Point kan behöva hjälp med, som konferenser och middagar på hotellet.

The Point till höger och Quality Hotel View till vänster, två distinkta byggnader i Hyllie. The Point är den högsta kontorsbyggnaden i Öresundsregionen med sina 110 meter.

När The Point öppnade 2020 blev Dijana Jovcic handplockad från Quality Hotel View till den nyinrättade tjänsten Guest Relations Coordinator. Det är en position som är skräddarsydd för The Point, och Dijana har både The Point och Quality Hotel View som arbetsgivare.

På frågan vad hon gör på jobbet svarar hon med ett litet skratt:

– Jaa, vad gör jag inte? Jag har all kontakt med hyresgästerna och hjälper till med allt från praktiska saker som paketleveranser och passagesystem, catering och fika till förfrågningar gällande konferenser inne på hotellet. Det är lite överallt.

Quality Hotel View har 302 rum och hela 27 konferenslokaler i olika storlekar. Där finns allt från grupprum för upp till åtta deltagare till den största konferenslokalen med plats för 500 sittande deltagare eller 800 stående. Sex av konferenslokalerna är förlängda in i The Point från hotellets andra våning.

Dijana Jovcic fortsätter:

– Vår specialitet är konferenser. Och vi har ett väldigt bra läge i Hyllie med god kollektivtrafik och närheten till Kastrup och kontinenten, på grund av detta är det väldigt stor efterfrågan på konferenslokaler. Vi kan ordna hela kittet: konferenser, luncher, middagar på kvällarna, övernattningar. Det kan vara alla typer av konferenser och även utbildningar och invigningar. Nu senast hade vi ESA Winter 2022 här, European Speedrunner Assembly, ett socialt e-sportevenemang på en vecka där de spelade tv-spel, brädspel, bodde och åt på hotellet. Varje år samlar arrangören in pengar till ett välgörande syfte, detta året till förmån för Alzheimerfonden. Under veckan samlades det in drygt en miljon kronor.


Dijana Jovcic har sin plats vid receptionsdisken men är ofta på språng.

Mitt under intervjun kommer ett bud med ett paket. Han hade ringt på hos företaget som skulle ha leveransen, men de hade inte svarat, och det är just vid sådana tillfällen som Dijana Jovcic kliver in och löser problemet.

– Vi har två varumottagningar med porttelefon upp till varje företag, men om någon inte svarar så hjälper vi till.

The Point har nyligen startat en besöksfunktion där företagen bjuder in sina besökare via kalendern och då genereras en QR-kod så att besökaren själv kan scanna in sig i entrén. Men när något strular finns Dijana Jovcic till hands.

Fredagsfrukost är en av många saker som Dijana Jovcic hjälper till med.

Nu när många börjar komma tillbaka till kontoret efter att ha jobbat hemifrån under pandemin blir det brådare dagar för henne. Några av hyresgästerna bjuder medarbetarna på fredagsfrukost, och då fixar hon en frukostvagn med en buffé, hon gör lunchbokningar, fixar mötesfika och koordinerar inflyttningar av nya företag. Även om The Point nu är nästan fullbelagt finns det fortfarande några lediga lokaler, och några av dem får nya hyresgäster till sommaren. Just nu planeras en nätverksträff under våren där alla företag i huset ska få möjlighet att träffas och nätverka.

– Idag har vi 113 företag i huset. På våningarna 5, 6 och 7 finns det ett kontorshotell, och det är väldigt många företag som hyr in sig nu.

Vissa av företagen i The Point har egen receptionist, men Dijana Jovcic står till tjänst för alla företagen när de behöver det.

– Vi erbjuder helhetslösningar, och det mesta går att lösa! Jag tror absolut att jag har underlättat för en del företag och det är alltid min ambition.

Dijana Jovcic har haft jobbet i två år, och trivs utmärkt med att vara spindeln i nätet. Här i hisslobbyn inne i The Point.
Denna artikel är framtagen av Bonnier News Brand Studio. Du kan även läsa den här: https://www.sydsvenskan.se/2022-03-10/dijana-ser-till-att-arbetet-gar-smidigt-bade-i-the-point-och-i-huset-intill