Pressmeddelande – Succé när Peab och Volitos kontorsskrapa The Point i Malmö, summerar uthyrningarna under 2021

Trots att 2021 präglats av pandemin har man i The Point hyrt ut 4500 kvm under året. Bland de nya hyresgästerna återfinns bland annat Scandinavian Cosmetics, Cuebid och Lundbeck.

– Pandemin till trots har vi haft ett mycket bra uthyrningstempo under 2021. Vi ser att vi fortsätter att attrahera företag från flera olika branscher vilket vi tycker är extra roligt. Det skapar ett dynamiskt hus och ett härligt företagsklimat, säger Peter Härle, fastighetschef i The Point.

Under 2021 har totalt 4500 kvadratmeter hyrts ut i The Point. Bland de nya hyresgästerna finns bolag i olika storlek och med olika inriktning. Under året har bland andra New Nordic, Lundbeck, Cuebid, TripX, Vanameyde, Sandvik, BMI och Scandinavian Cosmetics, bestämt sig för att bli en del av The Point. Scandinavian Cosmetics planerar just nu sitt kontor på 1140 kvm på våningarna 26 och 27 i huset.

– Läget har varit en viktig faktor för oss i val av nytt kontor och The Point är optimalt för oss. Möjlighet för våra medarbetare att åka kollektivt, alla faciliteter man behöver i närheten, närhet till Kastrup och enkelt för våra internationella kontakter att ta sig hit och möjlighet att utnyttja hotellets konferenslokaler. Utöver läget är även hållbarhetsfrågor en viktig faktor – vi möjliggör för våra medarbetare att låta bilen stanna hemma och vi flyttar in i en energisnål byggnad med den senaste teknologin, säger Scandinavian Cosmetics Group CEO Joakim Johnsson

The Point närmar sig 90 procents uthyrningsgrad och just nu pågår det både inflyttningar och planering av hyresgästernas nya ytor.

– Vi håller ett bra tempo även när det gäller färdigställandet av våra lokaler och får färre och färre vakanser. Tillsammans med hyresgästerna skräddarsyr vi en planlösning som passar just dem och deras verksamhet. Det innebär att processen tar lite längre tid men resultatet blir så mycket bättre, säger Peter Härle.

I The Point sitter idag ca 85 hyresgäster från olika branscher, varav flera huvudkontor och börsnoterade bolag. Huset är sammanbyggt med Quality Hotell View, inrymmer kontorshotellet Regus och har en egen reception som erbjuder hyresgästerna tjänster som posthantering, fikabeställningar, kemtvätt eller bokning av extra konferensrum.

The Point ägs till hälften av Peab och till hälften av Volito Fastigheter AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Härle, Fastighetschef The Point, 073 413 32 55

Fakta The Point:

• Total kontorsyta: 21 000 kvm
  • Minsta möjliga kontorsyta: 150 kvm
  • Våningar: 29
  • Höjd: 110 meter
  • Utemiljöer: Direkt närhet till kommande stadsdelspark
  • Faciliteter: Omklädning och dusch. Möjlighet att hyra extra konferensrum via Quality Hotel View.

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15.000 medarbetare och en omsättning på 60 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs.

The Point